Przejdź do menu Przejdź do treści

Studia I stopnia

PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA

(studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego stopnia)

Specjalności:

  • resocjalizacja z penitencjarystyką (nienauczycielska)
  • resocjalizacja z readaptacją społeczną (nienauczycielska)

O kierunku

Studia na kierunku pedagogika resocjalizacyjna przygotowują do podjęcia pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Absolwent dysponuje profesjonalną wiedzą w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, potrafi diagnozować, projektować oraz organizować proces wychowania, readaptacji i resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie. Praktyki zawodowe w placówkach wychowawczych, opiekuńczych, jednostkach penitencjarnych pozwalają na rozwijanie i pogłębianie wiedzy zdobytej w trakcie studiów. Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku pedagogika resocjalizacyjna otrzymuje tytuł licencjata i może podjąć dalszą naukę na studiach drugiego stopnia w zakresie pedagogiki lub pedagogiki resocjalizacyjnej.

 

Praca po studiach

Absolwent studiów pierwszego stopnia specjalność: resocjalizacja z readaptacją społeczną posiada kwalifikacje do pracy w: instytucjach wychowawczych, opiekuńczych i resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym; placówkach dla dzieci i młodzieży zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanymi społecznie, w tym świetlicach środowiskowych i świetlicach socjoterapeutycznych, w instytucjach pieczy zastępczej i wsparcia dziennego; jednostkach penitencjarnych w obszarze pomocy postpenitencjarnej. Mogą również podjąć zatrudnienie jako asystenci rodziny, pedagodzy szkolni oraz w placówkach pomocy społecznej, w klubach integracji społecznej i innych ośrodkach readaptacyjnych i reintegracyjnych.

Absolwent studiów pierwszego stopnia specjalność: resocjalizacja z penitencjarystyką ma kwalifikacje do pracy pedagogicznej w: placówkach resocjalizacyjnych dla dzieci i młodzieży, zagrożonych niedostosowaniem społecznym; jednostkach penitencjarnych: aresztach śledczych i zakładach karnych; młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i socjoterapeutycznych.

PEDAGOGIKA

(studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego i drugiego stopnia)

Specjalności:

Studia pierwszego stopnia:

  • społeczno-opiekuńcza (nienauczycielska)
  • promocja zdrowia i profilaktyka uzależnień (nienauczycielska)

Studia drugiego stopnia:

  • pedagogika społeczno-opiekuńcza z elementami terapii pedagogicznej (nauczycielska)
  • resocjalizacja z penitencjarystyką (nienauczycielska)

 

O kierunku

Studia pierwszego stopnia przeznaczone są dla absolwentów szkół średnich, zainteresowanych pracą pedagoga, andragoga, wychowawcy: w placówkach oświatowych, wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjach pieczy zastępczej, animatora czasu wolnego młodzieży, pedagoga animacji kulturalnej a także gerontopedagoga w instytucjach i organizacja dla osób starszych.

Studia drugiego stopnia przeznaczone są dla osób posiadających dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia na kierunku pedagogika (różne specjalności). Absolwent po ukończeniu studiów II stopnia kierunku pedagogika ma kwalifikacje pedagogiczne i jest przygotowany do pracy w różnych obszarach działalności edukacyjnej w szkołach na różnych poziomach (specjalność: pedagogika społeczno-opiekuńcza z elementami terapii pedagogicznej – nauczycielska), a także w placówkach opiekuńczo – wychowawczych, placówkach oświatowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i specjalistycznych, w państwowej i samorządowej administracji oświatowej, placówkach kształcenia ustawicznego, a także w instytucjach profilaktyki społecznej oraz samozatrudnienia.

 

Praca po studiach

Absolwent kierunku pedagogika, specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza, studia pierwszego stopnia może być zatrudniony jako: pedagog w placówkach oświatowych (na stanowiskach nienauczycielskich); andragog; wychowawca w placówkach oświatowych, wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjach pieczy zastępczej, animator czasu wolnego młodzieży (pracownik młodzieżowy), pedagog animacji kulturalnej.

Absolwent kierunku pedagogika, specjalności promocja zdrowia i profilaktyka uzależnień, studia pierwszego stopnia uzyskuje uprawnienia do pełnienia roli zawodowej: specjalisty promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej; wykładowcy na kursach (edukator, trener); pedagoga (na stanowiskach nienauczycielskich).

 

Absolwent studiów drugiego stopnia, kierunek: pedagogika, specjalność: pedagogika społeczno-opiekuńcza z elementami terapii pedagogicznej jest przygotowany do pełnienia roli zawodowej: (1) nauczyciela – pedagoga we wszystkich typach szkół (pedagog szkolny), w placówkach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, kulturalnych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, instytucjach prowadzących różnorodne formy aktywizacji społecznej oraz placówkach doskonalenia nauczycieli oraz w szkole; (2) nauczyciela – wychowawcy w placówkach oświatowych, wychowawczych i opiekuńczych, w placówkach pozaszkolnych.

Absolwent studiów drugiego stopnia, kierunek: pedagogika, specjalność: resocjalizacja z penitencjarystyką posiada kompetencje: pedagoga w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, penitencjarnych; wychowawcy w ośrodkach resocjalizacyjnych, interwencyjnych, opiekuńczych i penitencjarnych (np. jako wychowawca w zakładach karnych i aresztach śledczych, zakładach wychowawczych i poprawczych, schroniskach dla nieletnich, w instytucjach kurateli sądowej, w ośrodkach kuratorskich, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Absolwent może również pracować w jednostkach prewencyjnych policji, policyjnych izbach dziecka i innych instytucjach prowadzących działalność z zakresu resocjalizacji i profilaktyki społecznej). Nie posiada kwalifikacji nauczycielskich.

Archiwa