Spotkanie grupy roboczej SELI Urugwaj – Facultad de Ingeniería, Universidad de la República, Uruguay
W dniach 10 – 17 luty 2020 r. odbyły się kolejne spotkania grup roboczych w ramach projektu Smart Ecosystems for Learning and Inclusion (SELI). Działania zostały zrealizowane przy wsparciu zespołu kierowanego przez Prof. Reginę Motz, która reprezentuje Publiczny Uniwersytet Republiki, będący największą państwową uczelnią wyższą w Urugwaju. Działania dotyczące badań związanych z informatyką w edukacji przeprowadzono w trzech miastach: Montevideo, Melo i Rivera. W spotkaniu brał udział zespół kierowany przez prof. Motz wraz z: mgr Mariana Porta Galván oraz dr Valeria Rodés. Cykl spotkań obejmował seminarium pt. „Coloquio en informática en la educación 2020” oraz serię warsztatów współprowadzonych przez dr Solomon Oyelere (Finlandia, Joensuu, prof. Maria Amelia Eliseo (Brazylia, San Paolo), prof. Libertad Tansini (Urugwaj, Montevideo), prof. Ismar Frango (Brazylia, San Paolo) oraz dr inż. Łukasza Tomczyka. Całość działań koordynowała Mariana Porta Galván.
Warsztaty te są częścią projektu Smart Ecosystems for Learning and Inclusion (SELI) realizowanego w ramach programu ANII – ERANet-LAC finansowanego w Polsce przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR).
KOLOKWIUM NA TEMAT KOMPUTERÓW W EDUKACJI 2020
11 lutego 2020 r. Miejsce: Wydział Inżynierii | UdelaR
W ciągu dnia odbyły się okrągłe stoły, przeprowadzono prezentacje doświadczeń i prac prowadzonych przez nauczycieli i naukowców z krajów zaangażowanych w projekt SELI. Wykłady wprowadzające zaprezentowali: dr inż Łukasz Tomczyk – Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Polska (Cyberprzemoc – diagnoza i profilaktyka),dr Solomon Oyelere Deparatment Informatyki w Edukacji, Uniwersytet w Joensuu (Inteligentne uczenie się z wykorzystaniem blockchain), a także dr inż. Libertad Tansini Wydział Inżynierii, Uniwersytet Republiki, Urugwaj (Analityka a uczenie się) oraz Prof. Maria Amelia Eliseo oraz prof. Ismar Frango (Brazylia, San Paolo) prezentujący zagadnienie dostępności w edukacji
Warsztaty związane z inkluzją cyfrową oraz testowaniem multimedialnej platformy e-learningowej SELI przeprowadzono również w filii UDELAR w Melo (Wydział zamiejscowy UDELAR), CERP del Norte Rivera (Centrum Kształcenia Nauczycieli). Kursy odbywały się w języku angielskim.
Więcej informacji:
http://www.nucleorea.ei.udelar.edu.uy/coloquio-en-informatica-en-educacion/