Nowa monografia „Bezpieczeństwo cyfrowe dzieci i młodzieży w perspektywie pedagogiki mediów”
Nakładem Wydawnictwa Naukowego UP ukazała się monografia „Bezpieczeństwo cyfrowe dzieci i młodzieży w perspektywie pedagogiki mediów” autorstwa dr Łukasza Tomczyka oraz prof. UP Katarzyny Potyrały. Oddajemy do rąk czytelników opracowanie, którego naczelnym założeniem jest ukazanie złożonej charakterystyki zagrożeń w świecie online. Publikacja wpisuje się w dyskurs podejmowany przez pedagogów mediów ulokowany w paradygmacie ryzyka, którego egzemplifikacją są zachowania odstające od szeroko rozumianych, ogólnie przyjętych norm bezpiecznego użytkowania Internetu wśród dzieci i młodzieży. Publikacja powstała jako reakcja na stereotypowe postrzeganie zjawisk dotyczących użytkowania Internetu. Zaprezentowane w książce wyniki badań wraz z implikacjami pedagogicznymi dają szansę na zmianę i dalszą dyskusję nad efektywnością działań wychowawczych, podnoszących poziom bezpieczeństwa cyfrowego w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym. Adresatami opracowania są przede wszystkim studenci kierunków pedagogicznych, a także nauczyciele oraz rodzice, chcący świadomie realizować proces wychowania medialnego.
Więcej informacji na stronie
Wydawnictwa Naukowego UP http://www.wydawnictwoup.pl/776/Bezpieczenstwo-cyfrowe-dzieci-i-mlodziezy-w-perspektywie-pedagogiki-mediow.html