Projekt ALBIE – edukacyjne modele pracy z NEET
W dniach 1-5.03.2018 pracownicy INOW: dr hab. Jolanta Maćkowicz, dr Olga Wyżga, dr Agnieszka Domagała-Kręcioch, dr Anna Mróz, mgr Anna Duda (Studium Kształcenia Nauczycieli) oraz dr inż. Łukasz Tomczyk uczestniczyli w spotkaniu projektowym Adult Literacies as Benefit for Inclusion and Equity/ALBIE realizowanym przy współudziale Uniwersytetu Macieja Bela Banska Bystrica (Katedra Andragogiki kierowana przez prof. zw. Miroslava Krystonia) oraz Youth Watch Bratislava. Projekt numer 1352380 finansowany ze źródeł Erasmus+ KA2, ma na celu wypracowanie kompleksowego, innowacyjnego modelu pracy z grupą NEETs (młodych dorosłych, będących poza rynkiem pracy i systemem edukacyjnym). Polski zespół w ramach 5 dniowego spotkania wypracował założenia implementacji metod dydaktycznych, obejmujących moduły takie jak: postrzeganie samego siebie, cele życiowe, wzorce rodzinne, skuteczna komunikacja, zarządzanie emocjami oraz ICT i jakość życia. Kolejnym etapem w projekcie jest wdrożenie wypracowanych założeń przy udziale pracowników INOW w Urzędach Pracy, Ochotniczych Hufcach Pracy, czy też NGO. Zbliżone tematycznie i metodycznie projekty będą zaimplementowane w ramach ALBIE również w Estonii oraz Słowacji. Działania wpisują się w tematykę prac badawczych i rozwojowych związanych z inkluzją społeczną.